onsdag 22 februari 2012

Allvar?

Hen hen hen hen hen hen hen...

Jag har i alla fall en FLICKA.

Jag gillar rosa, jag tar rosa på mitt barn. Jag tycker det e "ok" o kalla
barnet i magen hen när man inte vet vad man ska få, men när det sen kommer ut med ett kön av antingen flicka eller pojke då kan man ju liksom inte mörka det längre.

Jag har en liten Stella. kalla henne det, men kalla henne inte för en hen, för jag har en hon, ett barn med könet flicka!

Men det är väl det där med o tycka olika igen.
Men vi kommer aldrig bli jämställda även om vi kommer kalla alla människor för ett ord. Kalla någon människa isåfall eller flytta till finland där har de tydligen ett ord för både kvinna o man. ( sa de på radion idag iaf). där får ni lugn o ro med genus tänket.

Vi kanske ska kallas för "det" eller "den" ??hen låter som höna på engelska eller hennes eller herrn.

hmm.. Jobbigt det där. Men vi har ju 2 kön ( iaf de flesta) så varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar